Friday, February 2, 2007

spotlight dancer


Dit is een afbeelding die ik vond op een andere blog, ik vond deze foto echt ongelofelijk mooi!
Ze straalt zoveel uit: het zelfvertrouwen van het meisje, haar vurig bewegende maar toch stilstaande, precies bevroren haar waardoor ze net een ijkoningin lijkt, haar perfecte beweging,... Ballet zal mij altijd wel een beetje blijven passioneren, kheb dat niet voor niets 6 jaar gedaan
(Als klein meisje van vier heb ik op tv balletdansers gezien, en toen wou ik dat supergraag doen, maar door slechte leraren, niet zo leuke sfeer ben ik er toch mee gestopt..)
Wat het meest opvalt aan de afbeelding, is natuurlijk het licht, en hoe er mee gespeeld wordt: een gewoon simpel meisje in de spots wordt plots een model, een vrouw, en vooral een ster. haar onduidelijke gelaat en vormen tonen dat het er niet zo toe doet hoe je eruitziet , maar wel wat je brengt, wie je bent, en wat je te vertellen hebt.
de manier waarop het licht gebroken wordt door de tutu van het meisje, maakt het geheel perfect af! Het is alsof het meisje niet aards is, alsof ze op een wolk loopt, alsof ze verheven is in het licht...

2 comments:

princesse Sophie said...

Monica, je hebt echt een talent om te verwoorden wat je ziet. Het is inderdaad een prachtige foto en ik ga akkoord met jouw interpretatie. Alleen, vuig zou ik haar niet noemen. Ik vind dat ze er nogal droevig uitziet, verborgen achter haar talent, niet wilen tonen wie ze echt is. Haar naam is haar dans, meer is ze niet voor de buitenwereld. De foto straalt iets mysterieus uit, ondoorgrondelijk...

princesse Sophie said...

vurig bedoelde ik dus