Thursday, February 8, 2007

Cold war kids+Clap your hands say yeah

ZE WAREN FANTASTISCH!!!!!
Echt beter dan ik had durven dromen! Door enkele slechte recensies die ik had gelezen over hun vorige optredens, durfde ik er niet té veel van te verwachten, maar ze waren ECHT goed! :)
Elvis Perkins hebben we spijtiggenoeg gemist, wat ik wel heel jammer vond want die mannen hebben dan enkele liedjes meegespeeld met cold war kids, en ook My Yellow Country Teeth met Clap Your Hands Say Yeah. En dat klonk echt leuk, zo blaasinstrumenten en zo
Dus het eerste dat we gezien hebben was Cold War kids, en die waren echt echt goed! Enorm energiek , en soms zijn hun bewegingen bijna spastisch, maar wel zeer leuk om naar te kijken! (HANG ME UP TO DRY!)
Na een tijd, ( ze hebben namelijk best lang gespeeld voor een voorprogramma, ik denk 3 kwartier, mss zelfs een uur, het was eigenlijk een concertje op zich) begon het echt wel tijd te worden dat Clap your hands say yeah opkwam, en ... daar waren ze dan ook!!
Vanaf de eerste noten was het volop genieten! Alle dingen die mij verteld waren over valse gitaren en onzuivere stemmen waren echt zever, nuja onzuivere stem... je kan ook niet echt zeggen dat ze op de cd zo zuiver klinkt hé..
Hun nieuwe cd kende ik niet echt, maar dat was geen probleem, de liedjes waren prachtig, de tonen wel herkenbaar, en de tekst even onverstaanbaar! En ze hebben genoeg oude nummers gespeeld om dat te compenseren!
Wat me wel verbaasde, was dat toen ze de eerste maal weggingen, om dan nog eens terug te keren natuurlijk, en yellow country teeth nog niet gespeeld hadden , heel het publiek dat riffje gewoon begon te zingen! dat was wel een magische sfeer!
Echt waar, iedereen die ooit de kans krijgt ze ooit te zien: GRIJP DIE KANS!

No comments: