Friday, February 23, 2007

Dagje Antwerpen

Woensdag ochtend, acht uur, mijn wekker begint muziek te spelen, en de wekker van mijn gsm begint te kraaien. Ik open mijn ogen, niet beseffend waar ik ben, en vanwaar al dat lawaai komt. Stilletjes aan dringt het tot mij door, ik lig in mijn bed en moet opstaan, want we gaan vandaag een dagje naar antwerpen gaan shoppen. Mijn wekker stond op acht uur, omdat ik normaal niet meteen wakker word, maar vandaag dus wel. Ach, dit kan mijn humeur niet verpesten! Doodmoe -ze kunnen zeggen wat ze willen, maar sociale stage is echt wel uitputtend- sleur ik mijzelf uit bed naar de badkamer.
Aangezien ik zo vroeg wakker was, heb ik nu veel tijd om een uitgebreid ontbijt te nemen. Daarna haast ik me naar het station, waar Mercedes ons al staat op te wachten, en waar Clementine ook net toekomt. Enkele minuutjes later is Laetitia daar ook en begeven we ons richting perron 1.
Op de trein zit de sfeer er al goed in. Iedereen was goedgehumeurd en had zin in ons dagje antwerpen.
Eenmaal aangekomen in Antwerpen, en na de schoonheid van het station aanschouwd te hebben, begeven we ons richting De Meir. Eerst gaan we in de grote winkels binnen, zoals h&m en Berschka. Maar aangezien we die ook in Gent hebben was daar weinig spannends aan, buiten voor Laetitia dan, die 'gratis' kettingen toegeworpen kreeg, besloten we naar andere winkels te gaan.
Eerst in een verkeerd winkeltje binnengestapt, dat vrij marginaal was, en veel te duur, maar gelukkig hebben we iedereen kunnen weerhouden om brol te kopen en waren we daar al weer snel buiten. Dan zijn we naar de Unica vera gegaan. Een leuke winkel, met leuke kleren, ook wel marginale dingen, maar als je een beetje zocht, vond je zeer leuke dingen!
Daarna hadden we het fantastische idee, om een meisje op straat, die een mooie jas aanhad, te vragen, of ze nog leuke winkeltjes wist zijn. Ze raadde ons de Kammestraat aan. Eigenlijk de fish&chips, wat zeer bizar was, want dat is een PUNKERSwinkel (wel met een hele leuke glijbaan, en wij zijn gefilmd voor TMF (twas ollie,en wij liepen op de achtergrond extra traag voorbij))
Voor we daarheen trokkn, zijn we gaan lunchen in de Mc Donalds, lekker vettig!
Toen we buitenkwamen was het plots zomer, en veranderden onze paraplu in een parasol!
Toen gingen we naar de Kammestraat, een redelijk donker steegje, met leuke winkeltjes!
Waar dus ook de PUNKERS te vinden waren!!
Na allemaal leuke kleren gepast /gekocht te hebben, gingen we terug richting station. Onderweg zijn we een B&J ijswinkel tegengekomen, en ik was STERK! Zeer sterk!
Op de trein was het muisstil, behalve wij!
haha volgens mij moet de hele wagon ons gehaat hebben... tsja
'S avonds zijn Laetitia en Mercedes bij mij blijven slapen: en hier is er maar een woord voor CHAOS, wel een leuke CHAOS!
twas eeecht een superdag !
en wij zijn gestoord, maar wél prettig gestoord!!

2 comments:

Unknown said...

zeer prettig gestoord X

tisia said...

antwerpen was inderdaad echt de max en hopelijk zal het ng vaak super leuk worden:)!!
love you beejbie xx